Alan Dışı Atamaların Durdurulmasına Yönelik Girişimler Devam Ediyor

Özel öğretim kurumlarına hizmetiçi eğitim kursu ile rehber öğretmen atanmasına olanak tanıyan yazısına ilişkin görüşmelerimiz devam etmektedir. Cuma günü (14.06.2013) MEB Müsteşar Yardımcısı Doç. Dr. Birol Ekici’nin başkanlığında, Özel Öğretim Kurumları Genel Müdürü Mehmet KÜÇÜK, Genel Başkanımız Prof. Dr. Tuncay Ergene, Genel Başkan Yardımcımız Hüseyin Şen ve Türk Psikologlar Derneği Genel Başkanı Prof. Dr. Gökhan Malkoç’un katılımıyla bir görüşme daha gerçekleştirilmiştir.

Görüşmede taraflar görüşlerini dile getirmeye devam etmiştir. Bakanlık tarafından verilen bilgiye göre yaklaşık 2000 kişinin başvurusunun alındığı belirtilmiştir. Oysa Bakanlık duyuru yazısında "rehber öğretmen görevlendirme zorunluluğu nedeniyle rehber öğretmen temininde güçlüklerle karşılaşıldığından Rehberlik Kursu düzenlenleneceği" belirtilmektedir. Bakanlık rehber öğretmen yetersizliği nedeniyle kapanma durumunda olan kurum sayısını başvurumuza rağmen Derneğimizle ve kamuoyu ile paylaşmamaktadır. Ancak başvuru sayısının yaklaşık 2000 kişi olması, kapanma durumu olsun ya da olmasın her kurumdan başvuruların kabul edildiği anlaşılmaktadır. Bu durum da Bakanlığın kendi yazdığı yazının içeriğine dahi sadık kalmadığını ortaya koymaktadır.

Oysa bu yıl PDR ve Psikoloji programlarından yaklaşık 5000'ne yakın kişi mezun olacaktır. Dolayısıyla kapanma durumunda olan kurum iddiası geçerli bir iddia değildir. Rehber öğretmen temininde güçlükle karşılaşıldığını kabul etsek bile Bakanlığın görevi özel öğretim kurumlarına personel yetiştirmek, özel öğretim kurumlarının "İNSAN KAYNAKLARI BİRİMİ" gibi hareket etmek değildir ve olmamalıdır da... Olay özel öğretim kurumlarının düşük ücretli eleman çalıştırma ihtiyacından ve böylece hizmetin niteliğini düşürmekten öteye geçmeyecektir.

Görüşmelerimizi sürdürerek, talebimiz doğrultusunda sorunun çözümüne yönelik olarak her iki dernek olarak Müsteşar'dan randevu talebinde bulunulmuştur.

Meslektaşlarımıza ve kamuoyuna saygı ile duyurulur.

Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Derneği Yönetim Kurulu

0 yorum:

Yorum Gönder

 
Bu sitede yer alan yazılar bilgi amaçlıdır. Sitemizin Türk PDR Derneği ile herhangi bir ilgisi yoktur.